Na bloed, zweet en tranen mochten we donderdag onze koffer voorstellen aan de lectoren. Dit ging gepaard met enige trots. Deze koffer kan gebruikt worden als hoekenwerk: leerlingen maken gebruik van de opdrachtenfiches en gaan zelfstandig aan de slag.
Met de koffer worden de volgende leerinhouden herhaald:
- - Provincies/Gewesten/Gemeenschappen aanduiden op de kaart.
- - De kaart van België/het reliëf.
- - De verkiezingen in België
- - Hoe komt een wet tot stand?
- - De opbouw van ons land
- - Vele begrippen zoals "burgemeester", "monarchie", "rechterlijke macht",..
- - Cultuur in België (zoals: belangrijke bezienswaardigheden)
- - ...
We zorgden ervoor dat de leerlingen op een speelse manier aan de slag kunnen met de leerinhouden. Er zit een heus "De beste van België-spel" in de koffer, begrippen worden herhaald aan de hand van dominospelen, de leerlingen spelen "ik ben een banaan" om de cultuur in België te herhalen, ze prikken vlaggetjes met daarop de provinciehoofdsteden & provincies in de kaart van België én krijgen een prachtig geïllustreerde koffer in hun klas.
Bedankt aan mijn groepsgenoten voor de leuke samenwerking. We hopen onze koffer nog vaak te mogen inzetten in de klas. Hieronder nog enkele foto's van ons resultaat.


Geen opmerkingen:
Een reactie posten